Loajalita nade vše kromě cti

Letectví

Mojí profesní celoživotní láskou jsou letadla.Mám rád vůni spáleného leteckého benzínu

a obdivuji ladné aerodynamické tvary těchto vzdušných strojů. Pocházím z regionu, kde má letectví mnohaletou tradici, kterou si doufám zachová i pro příští generace.

Mojí profesní celoživotní láskou jsou letadla

Po studiu na Vojenské akademii v Brně, kde jsem vystudoval obor stavba letadel, jsem začal pracovat v LET, a.s. Kunovice ve vývojové konstrukci. Přesto, že jsem měl spíše zaměření na drak letounu, pracoval jsem v oddělení zástavby pohonných jednotek. Nejprve jako asistent jsem vyprojektoval hasící systém pohonné jednotky, a to jak s motorem Walter M 602, tak s americkým GE CT 7-9B. Mimo to jsem navrhl systém hašení kabiny cestujících a pilotů.

l610g.jpg

Poté, co jsem se stal samostatným vývojovým pracovníkem, zastřešoval jsem nejen veškeré systémy hašení požáru, ale i ovládání motorů, jak M 602, tak CT 7-9B. Připravoval jsem podklady pro certifikaci a podílel se na její realizaci.

Po krátkém angažmá v ABB Energetické systémy s.r.o. Brno, kde jsem pracoval jako servisní technik, jsem se k letectví vrátil. Pracoval jsem v obchodně technických službách v LET, a.s. Kunovice, nejprve jako technik, později jako vedoucí OTS. Podílel jsem se na mnoha přestavbách a modernizací letounů L 410 UVP, a to jak na verze L 410 UVP-E, E9 či E20. Zároveň jsem prováděl technické kontroly větroňů L13 Blaník, L23 či L 33. Zajímavou prací byly kontroly na starším typu letounu L 200 Morava. V rámci servisní činnosti jsem navštívil řadu zemí Latinské Ameriky.

l410.jpgl420.jpgl23.jpg

Po skončení práce v LETu, jsem krátce pracoval v obchodním oddělení firmy Evektor-Aerotechnik a.s. v Kunovicích, kde jsem doposud veden jako zaměstnanec. V rámci obchodního oddělení jsem zajišťoval prodej náhradních dílů, servis a opravy ultralehkých letounů typu EV- 97 Eurostar. Zároveň jsem se podílel na zajišťování servisu a oprav starších letounů, jako například L 60 Brigadýr či Z-37A Čmelák.

eurostar.jpgsportstar.jpgl13.jpg

Po zvolení do PS PČR jsem se přihlásil do Komise pro letectví a kosmonautiku, která se po čtyřech letech stala podvýborem při Hospodářském výboru. Také ve své činnosti ve Výboru pro obranu se často zaměřuji na letectví a letadla. Prostě mojí profesní celoživotní láskou jsou letadla a věřím, že po ukončení mého angažmá ve vysoké politice se k letounům vrátím.